سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از قدر پرسیدند ، فرمود : ] راهى است تیره آن را مپیمایید و دریایى است ژرف بدان در میائید ، و راز خداست براى گشودنش خود را مفرسایید . [نهج البلاغه]
قرآن و فتنه گمراهان بنی اسرائیل (به پیشواز روز جهانی قدس) - یاد ایام
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • بسم الله الرحمن الرحیم

    در آستانه روز جهانی قدس، یکی از جاودانه‌یادگارهای امام خمینی رحمة الله علیه قرار داریم. مسأله‌ دولتی به نام اسرائیل در ادبیات سیاسی- مذهبی امام خمینی با تعبیر گویای غده سرطانی همراه است. کانون رنج و مایه فساد. ایستادگی صادقانه و راستین امام خمینی در رفع این مشکل، یادآور جهاد پیامبران خدا در پیکار با تباهی و تباهی‌گستری است. چنانکه نشانه درستی راه امام نیز هست.

       قرآن کریم در عین اینکه این فتنه و فساد فراگیر را پیش‌بینی کرده است، در پس این شب سیه روز سپیدی را نیز نوید داده است که باور به آن تحمل تلخکامی‌ها را برای اهل ایمان آسان و افق‌های آینده را برای آنان روشن می‌سازد و این سخن حضرت لوط را در یادها تجدید می‌کند که «أ لیس الصبح بقریب» (آیا صبح نزدیک نیست؟). این سنّت زیبا و مؤکد الهی است که در قرآن با تأکید و تکرار به آخرین فرستاده اش در روزهای سخت جفای مشرکان یادآور شده است: «إنّ مع العسر یسرا* فإنّ مع العسر یسرا» (حقّا که با دشواری آسانی است، پس حقّا که با دشواری آسانی همراه است).

       سرکشی این گمراهان فسادگستر بازگشت مجدد عیسای ناصری را نوید می‌دهد، اما نه به تنهایی که بار دیگر او را به گمان خود بر صلیب بزنند، بلکه همراه مهدی (عج)، بت‌شکنِ تمام. البته در این میان مردان و مدعیان ایمان نیز روزهای آزمون دشواری را فرا روی خویش دارند. دیگر برای گمراهان گریزگاهی نخواهد بود.

       قبلا در باب چشم‌انداز قرآنی فتنه گمراهان بنی اسرائیل یادداشتی را تحت عنوان «تصویر قرآن کریم از جهان در آستانه ظهور» در وبلاگ زلال‌ آسمانی نوشته ام که بار دیگر با استفاده از این فرصت به آن ارجاع می‌دهم.

    قرآن و فتنه گمراهان بنی اسرائیل



    محمدرضا صادقی ::: چهارشنبه 85/7/26
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 3
    کل بازدید :64434

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    قرآن و فتنه گمراهان بنی اسرائیل (به پیشواز روز جهانی قدس) - یاد ایام

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<