سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اساس حکمت، مدارا کردن با مردم است . [امام علی علیه السلام]
یادداشت‌های بایگانی شده - یاد ایام
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • بسم الله الرحمن الرحیم

    انسان اسیر قفس‌های زمان و مکان است. حتی خیال و اندیشه او نیز نمی‌تواند، یا به سختی می‌تواند از این دو عنصر رهایی یابد. خداوند اما، حتی از همین دو قفس نیز سکّویی برای رهایی و اوج گرفتن انسان می‌سازد. ماه رمضان از آن زمان‌هایی است که خداوند خواسته است تا در آن از اسارت زمان رهایت سازد. صِفر را حتی اگر در بی‌نهایت نیز ضرب کنی از صفر بودن خارج نمی‌شود؛ اما در ماه رمضان خواب تو که در آن هیچ کار اختیاری نمی‌توانی انجام دهی، عبادت و دم و بازدمت که از اراده‌ات خارج است، تسبیح است. این یعنی اینکه در ماه رمضان از صفر هم نتیجه مثبت می‌گیری. آیا این معجزه نیست. اگر ماه رمضان از صفر نتیجه مثبت می‌سازد از کار خیر، نیت خیر و گفتار نیکوی تو چه می‌سازد، خدا می‌داند و بس.

    ***    ****  ***

    شاگرد خوب سؤال‌های خوب می‌پرسد. «فقمت فقلت یا رسول الله، ما أفضل الأعمال فی هذا الشهر؟ فقال: یا أبا الحسن، أفضل الأعمال فی هذا الشهر الورع عن محارم الله» (ایستادم و گفتم ای فرستاده خدا، بهترین کارها در این ماه چیست؟ گفت: ای ابا الحسن! بهترین کارها در این ماه آن است که بنده حریم خدای را پاس دارد).

    ***    ****  ***

    «آب کم‌جو تشنگی آور بدست * تا بجوشد آبت از بالا و پست»

    لازم نیست خیلی خود را به زحمت بیندازی. لازم نیست برای پر کردن پیمانه ات از زلال معرفت حق کار زیادی انجام دهی. فقط موانع را کنار بزن، در را از پیمانه‌ات بردار و گره‌های دلت را باز کن و خود را بدست این دریای مواج رحمت بسپار. آب خود راه خود را پیدا خواهد کرد و در جانت بذر رستگاری جوانه خواهد زد، شکوفه خواهد داد و به ثمر خواهد نشست. فقط دریچه دلت را باز کن، دیگر کارت نباشد …



    محمدرضا صادقی ::: جمعه 85/7/7
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    وقتی برخی از آیات قرآن را می‌خوانی احساس می‌کنی که گویا همین امروز نازل شده است و با تو سخن می‌گوید. آنوقت احساس می‌کنی که شاید سخن امام معصوم را فهمیده باشی که «قرآن چونان خورشید و ماه در جریان است» و اینکه «قرآن همواره نو است». آیات ذیل از سوره برائت را با توجه به موضع‌گیری اخیر پاپ بندیکت شانزدهم ملاحظه فرمایید.

    ادامه مطلب در وبلاگ قرآنی من زلال آسمانی



    محمدرضا صادقی ::: سه شنبه 85/7/4
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    بسم الله الرحمن الرحیم

     

    ماه خدا،

    ماه قرآن،

    ماه ولایت،

    ماه بندگی خدا،

    ماه علی علیه السلام،

    ماه ولی عصر عجّل الله فرجه الشریف،

    ماه رمضان

     

    مبارک‌باد!



    محمدرضا صادقی ::: دوشنبه 85/7/3
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    پیش از شروع به نوشتن در این وبلاگ، وبلاگی را با عنوان «زلال آسمانی» در سایت پرشین بلاگ با موضوع نکته‌های قرآنی شروع کرده‌ام که لینک آن را در این صفحه گذاشته‌ام.



    محمدرضا صادقی ::: شنبه 85/7/1
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    سخنان کینه‌توزانه پاپ بندیکت شانزدهم از زوایای گوناگون قابل توجه است:
    1. سخنان پاپ ادامه سنت دیرینه‌ای است که در دستگاه پاپی در طول تاریخ در برابر اسلام و شخص پیامبر خدا رایج بوده است. در واقع این موضع‌گیری ادامه صدها سال جسارت غرب به پیامبر خدا (ص) است.
    2. واتیکان و طرفداران پاپ می‌کوشند به توجیه‌های نادرست خطای پاپ دست یازند.
    3. خطای پاپ در درک او از آموزه‌های اسلام بسیار روشن است و علی‌رغم اینکه او به عنوان کسی که در باب ادیان دیگر تخصص دارد، معروف است اما در سخنان خود تحت تأثیر احساس نفرت خود از اسلام اشتباهات روشنی را مرتکب شده است. به گونه‌ای که حتی یک دانشمند بزرگ مسیحی نیز اشتباهات فاحش سخنان جنجالی پاپ را افشا کرده است. آنانکه ریگی به کفش خود ندارند، حتی از خود مسیحیان، از سخنان پاپ ناراحت هستند.
    4. خبر کتمان شده و تکمیلی افشا کننده زمینه اصلی سخنان توهین‏آمیز پاپ آن است که آن روز که پاپ از اسلام، پیامبر خدا و جهاد از سر کینه‌توزی سخن گفته بود، احساسات خود در باره اسرائیل را نیز به زبان آورده بود. این خبر نشان می‌دهد که پاپ از چه چیزی آزرده است. او از مقاومت حزب خدائی در لبنان آزرده‌خاطر شده است. بر خلاف ادعای او، همین سخنان او نیز در پشت ادعای منطق، برای ارضای احساس خشم وی از پیروزی حزب الله و در دفاع از دژخیمان بنی اسرائیل صورت گرفته است. در حقیقت بخش کتمان شده سخنان پاپ در رسانه‌ها؛ یعنی دفاع او از اسرائیل کلید درک سخنان او در باره پیامبر خدا و حکم الهی جهاد است. او احساس می‌کند که رمز شکست دوستان اسرائیلی وی در حکم الهی جهاد است، پس باید در بالاترین موضع بر آن بتازد. غافل از آنکه: «یریدون لیطفئوا نور الله بأفواههم و الله یتمّ نوره و لو کره الکافرون».



    محمدرضا صادقی ::: چهارشنبه 85/6/29
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    متآسفانه نوشتن در این وبلاگ را با سخن از یک رویداد نامطلوب و آزاردهنده شروع می‏کنم. رویدادی که هر روز وجود دارد و تکرار می‏شود و برخی از اوقات فقط پررنگ‏تر می‏شود.
    بار دیگر هویت و شرافت بیش از یک میلیارد مسلمان با اهانت بالاترین مقام بزرگ‏ترین فرقه مسیحی به پیامبر رحمت مورد چالش قرار گرفته است. دیر زمانی نیست که از رویداد کاریکاتورهای دانمارکی می‏گذرد. مسلمانان در سطح دولتی و مدنی اعتراض و احساس منفی خود از سخنان جوزف راتزینگر آلمانی را اعلام کرده اند. احساس من در این مواقع احساس مظلومیت است. احساس کسی که با وی به استهزاء و تحقیر سخن گفته می‌شود تنها به این دلیل که گوینده زور و ثروت دارد و گویا منطق چیزی جز حاصل شمشیر و تزویر نیست.
    علی‌رغم ادعاها، دیر زمانی است که کلیسا با ما سر جنگ دارد. آیا جنگ صلیبی بوش، کاریکاتورهای دانمارکی و ادعاهای پاپ بندیکت شانزدهم همگی علائمی از یک واقعیت جاری نیست که مورد کتمان قرار می‌گیرد. مطبوعات سخنان پاپ را در کنار نظرات اعلامی دیگرش شگفت‌انگیز دانسته اند ولی به نظر من این سخنان شگفت انگیز نیست بلکه آن اعلام موضع‌ها و سخنان، ریاکارانه و فریبکارانه است. پاپ می‌خواهد چراغ برافروخته الهی را با دهان خاموش کند و خشونت را به پیامبر رحمت نسبت می‌دهد و خود و فرقه خود را اهل منطق قلمداد می‌کند. اما مقام راتزینگر پیش از تکیه زدن بر جایگاه پاپی؛ یعنی ریاست بخش دکترین ایمان یا همان دادگاه تفتیش عقاید مرا به یاد تاریخ سیاه این دادگاه می‌اندازد که نه تنها لکه ننگ پاک نشدنی بر دامان مسیحیت تحریف شده و داغ دل‌آزاری برای عیسای پاک است بلکه به عنوان چماقی علیه دین رهایی‌بخش و راستین الهی نیز هماره مورد سوء استفاده بوده است. راتزینگر با این سخنان تنها نقاب از چهره خود افکنده است و اعلام کرده است که برای واتیکان چیزی جز تاکتیک‌ها تغییر نکرده است و حقیقتا بخش دکترین ایمان همان دادگاه تفتیش عقاید است که در قرن بیست و یکم جریان دارد.



    محمدرضا صادقی ::: یکشنبه 85/6/26
    نظرات دیگران: نظر
    موضوعات یادداشت:

    >> بازدیدهای وبلاگ <<
    بازدید امروز: 3
    کل بازدید :64417

    >>اوقات شرعی <<

    >> درباره خودم <<

    >> پیوندهای روزانه <<

    >>لوگوی وبلاگ من<<
    یادداشت‌های بایگانی شده - یاد ایام

    >>لینک دوستان<<

    >>لوگوی دوستان<<

    >>آرشیو شده ها<<

    >>جستجو در وبلاگ<<
    جستجو:

    >>اشتراک در خبرنامه<<
     

    >>طراح قالب<<